Direktlänk till inlägg 2 mars 2009

Diskriminering........ av MÄN!

Av Valpen - 2 mars 2009 00:43

Jag satt nyss å skummade av nyheterna här på nätet.. Vad fanken får jag då se?? Jo ett badhus i Luleå har vikt tider enbart för att kvinnor ska få bada själva utan män.. Men vart fanken är vi på väg? Hade vi män fått badtider för oss själva hade det blivit ett jävla väsen över hur vi diskriminerar det "dolda" könet.


Nä.. Jag kanske låter bitter men varför ska kvinnor ha avsatta badtider men inte vi män? Det handlar absolut inte om att jag missunnar dom detta.. Nej absolut inte.. MEN då ska det fan vara rättvist! Ge oss män ensamma badtider utan kvinnor!


Många kvinnor i min bekantskapskrets gnäller om vilka svin vi män är och hur orättvist behandlade dom blir.. Men vänta lite här nu.. Stanna upp å tänk till lite så ska vi se..


* För en tid sedan vet jag att ensamma tjejer fick billigare taxa när dom åkte taxi.. Som ensam kille så gällde fullpris.. Oj så orättvist..


* På krogen räcker det att en tjej klär sig "utmanande" så e det ofta fri entré.. Som kille då? Fullpris där med.. Usch vilket svin jag är som betalar fullpris på krogen..


* I baren så har många tjejer reducerade priser pga sitt kön & klädsel.. Medans jag som kille betalar snällt vad som kvittot visar..


Jag orkar inte fortsätta.. Tror ni har fattat vart jag vill komma!

Självklart anser jag att ALLA ska ha samma lön på en arbetsplats oavsett kön eller ursprung..


En sak som jag tycker är bra är att i Vänersborg finns det en teaterpjäs jag rekomenderar alla killar att gå å se.. Varför undrar du? Jo för som kille har man reducerat pris medans en kvinna betalar fullpris! Rättvist? Självklart! Vilka tror ni började yla om diskriminering? Jo kvinnfolket..


Till alla kvinnor:
Innan ni börjar yla om diskriminering & hur sviniga vi män är så ta å fundera på vilka fördelar ni har INNAN ni börjar yla om diskriminering & orättvisor! Ni har det fan så mycket bättre än ni tror!


Ja jag må vara ett svin men jag säger bara vad många tänker!

 
 
Ingen bild

Truddelutt

2 mars 2009 21:29

Jag tycker då inte att du är ett svin utan jag tycker du har rätt. Borde vara lika för alla! Så det så! :)

 
Yvonne

Yvonne

3 mars 2009 07:50

Haha, jag tror det beror på att män i genomsnitt ALLTID tjänar mer än kvinnor! Därför får ni betala fullt pris! För NI har råd, det har inte VI stackars kvinnor! Fniss.

Här i Borås finns specialdagar både för män och för kvinnor!

http://yvonnes-blogg.bloggagratis.se

 
Mofs..helt enkelt

Mofs..helt enkelt

10 mars 2009 17:06

*skratt* Många sanningar i detta

http://mofs.bloggagratis.se

 
Ingen bild

MissMelin

11 mars 2009 16:10

älskar dig trots att du alltid ska tycka och tänka så jävla mycket ;)

 
Mofs..helt enkelt

Mofs..helt enkelt

12 mars 2009 06:12

Jodeladihoooo..var är din uppdatering av bloggen då? *undrar försynt*

http://mofs.bloggagratis.se

 
agilitydream

agilitydream

16 mars 2009 18:54

jag håller med dig, varför är det ok att diskriminera oss killar. Fy fan.

http://agilitydream.blogg.se

 
Ingen bild

Malin

29 mars 2009 19:53

Men gulleplutt du är absolut inte ett svin du har ju rätt, det är alltför mycket diskriminering emot er män tycker jag speciellt när de gapas om att de ska va på lika villkor , sen när fan e de lika villkor att vi kvinnor ska få egen bad tid i inte ni får de. Pöss Pöss från skåne ( du vet vem om du tänker )

 
Ingen bild

finlandssvensk tjej

30 mars 2009 19:02

huvudet på spiken, ska det vara rättvist så ska det vara rättvist. jävligt fel att det tex finns en internationell kvinnodag, men ingen dag tillägnad män. sen är det ju vi kvinnor som gnäller om lönerna hela tiden, självklart det ska va lika lön för lika arbete, men det är ganska intressant att personen som sedan har bestämt olika lön för lika arbete själv ofta är kvinna...

 
Sussie

Sussie

5 maj 2009 16:16

Men herregud! Är det verkligen så på krogen? En annan är ju så gammal så man har ingen koll på sånt längre.
Har faktiskt funderat på det där också. Kom att tänka på bl a på Ladies Night, föreställningen med bl Martin Stenmark. Undrar vad som händer om det sätts upp ett Men's Night?
Näe, ska det vara lika så ska det vara lika!

http://bullmamman.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Valpen - 5 september 2009 17:09

Jag vet att jag har varit slarvig med att skriva nu under sommaren! FÖRLÅT!   Meen idag när jag var å jobbade på invigningen av en skola här i Trollhättan så fick jag höra att Andra Generationen skulle spela.. Hade aldrig tidigare hört talas om dom t...

Av Valpen - 13 juli 2009 02:23

har vi i huset förutom ett störande litet moment.. Personenerna som inte vet vad ordet respekt betyder borde verkligen gå en kurs eller något.. Sällskapet i fråga har fest var och varje dag.. inte nog med det så skitar deras gäster ner utanför porten...

Av Valpen - 20 juni 2009 01:56

Jag funderar på en sak.. Eller ja, tanken har slagit mig många gånger.. Alla förväntar sig att jag ska flänga omkring å hälsa på folk runt om i landet i tid och otid..   Jag har bott där jag nu bor i snart 3 år och inte en ända släkting som besökt m...

Av Valpen - 8 juni 2009 16:35

Idag när jag skulle på ett planeringsmöte med min fotograf, som aldrig dök upp.. ovanligt? Not! Men nog får jag skylla mig själv som dyker upp helt oanmäld med en påse bullar. Men det hela resulterade i en mycket givande diskusion med Phat-Tony som o...

Av Valpen - 22 maj 2009 01:27

Om ni nån gång funderat hur olika samfund & liknande ser på just meningen Shit Happens så kommer här en rätt kul lista!   Taoism: Shit happens. Confucianism: Confucius say, "Shit happens."Buddhism: If shit happens, it isn't really shit.Zen Buddh...

Presentation

Omröstning

Har du träffat han/hon med stort H i ditt liv?
 Ja!
 Nej!
 Letar fortfarande!
 Är ingen "förhållande-människa"!
 Väljer att inte svara!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards