Direktlänk till inlägg 15 april 2009

Svenskar som tror dom är invandrare.

Av Valpen - 15 april 2009 16:24

 En liten tanke som legat i skallen å skavt ett tag är alla dessa Svenska ungdomar som tror att dom är invandrare. Och med svensk menar jag att föräldrarna är svenskar, dvs. inte invandrade till Sverige.

I den håla jag bor finns det flera ungdomsgäng som består av svenska killar och tjejer, absolut inget ont sagt om det. Men hur fan pratar dom då? Jo, dom använder sig av ”Rinkebysvenska”, dvs. att trots att dom är svenskar så bryter dom som om dom vore värsta ghettoungarna.
Jag stannade upp å lyssnade på deras ”Bruoshan” ”Eeeeeyy” ”Respekt, mannen” ”Shoo, kompis” osv. osv. Jag frågade varför dom pratar så och det svar jag fick gjorde mig både paff och förbannad.

Dom pratar så för att det är tufft.. Ja eller hur.. Björnen är katolik & Påven skiter i skogen.. Nej, det är inte tufft över huvudtaget. Är man född i Sverige så ska man fan prata svenska och inte blanda in massa brytningar för att det e coolt.

En människa som inte är sig själv har jag absolut ingen respekt för!

Hade ett bra samtal med en kille som är 17 år idag som handlade just om respekt. Han sa en sak som fick mig att tänka till lite.
Så här sa han:
”En människa som inte är sig själv är feg, oavsett vart du kommer ifrån eller hur du pratar & ser ut. En människa som är sig själv och vågar stå för sina åsikter har min fulla respekt!”.

Jag kan inte annat än att lyfta på hatten för denna visdom jag blev rikare idag.

 
 
T

T

21 april 2009 01:09

Hej! Kul att du är i gång igen.
Jag känner igen det där bland småungar, att det skall pratas "Rosengårdska" eller som Zlatan. Inte så snyggt eller coolt :)

Tankar till dig.

http://engeltina-engel.blogspot.com

 
Karpstryparn

Karpstryparn

28 april 2009 18:57

Svenskar som tror att de är invandrare eller försöker vara som dem är sjuka i huvudet!

Såg förresten att du och Paco har haft en dust, har också debatterat med honom eller vad man nu ska kalla det för. Undrar hur gammal Paco är förresten? Har nämligen ingen aning. Jag trodde först att han är runt 30-35, men har nu fått intrycket av att han är betydligt yngre.

http://www.metrobloggen.se/Karpstryparn

 
Sussie

Sussie

5 maj 2009 16:10

Det här borde ungdomarna få läsa, kanske får de sig en tankeställare då?

http://bullmamman.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Valpen - 5 september 2009 17:09

Jag vet att jag har varit slarvig med att skriva nu under sommaren! FÖRLÅT!   Meen idag när jag var å jobbade på invigningen av en skola här i Trollhättan så fick jag höra att Andra Generationen skulle spela.. Hade aldrig tidigare hört talas om dom t...

Av Valpen - 13 juli 2009 02:23

har vi i huset förutom ett störande litet moment.. Personenerna som inte vet vad ordet respekt betyder borde verkligen gå en kurs eller något.. Sällskapet i fråga har fest var och varje dag.. inte nog med det så skitar deras gäster ner utanför porten...

Av Valpen - 20 juni 2009 01:56

Jag funderar på en sak.. Eller ja, tanken har slagit mig många gånger.. Alla förväntar sig att jag ska flänga omkring å hälsa på folk runt om i landet i tid och otid..   Jag har bott där jag nu bor i snart 3 år och inte en ända släkting som besökt m...

Av Valpen - 8 juni 2009 16:35

Idag när jag skulle på ett planeringsmöte med min fotograf, som aldrig dök upp.. ovanligt? Not! Men nog får jag skylla mig själv som dyker upp helt oanmäld med en påse bullar. Men det hela resulterade i en mycket givande diskusion med Phat-Tony som o...

Av Valpen - 22 maj 2009 01:27

Om ni nån gång funderat hur olika samfund & liknande ser på just meningen Shit Happens så kommer här en rätt kul lista!   Taoism: Shit happens. Confucianism: Confucius say, "Shit happens."Buddhism: If shit happens, it isn't really shit.Zen Buddh...

Presentation

Omröstning

Har du träffat han/hon med stort H i ditt liv?
 Ja!
 Nej!
 Letar fortfarande!
 Är ingen "förhållande-människa"!
 Väljer att inte svara!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards