Alla inlägg under juni 2009

Av Valpen - 20 juni 2009 01:56

Jag funderar på en sak.. Eller ja, tanken har slagit mig många gånger.. Alla förväntar sig att jag ska flänga omkring å hälsa på folk runt om i landet i tid och otid..


Jag har bott där jag nu bor i snart 3 år och inte en ända släkting som besökt mig..  Inte en enda gång.. Massa ursäkter om att pengar saknas osv. osv. osv.

Har jag mer pengar bara för att jag är arbetslös?!

Bara för att man e arbetslös så har man obegränsat med tid & pengar?! Jag bara undrar? Har jag missat något här?

Av Valpen - 8 juni 2009 16:35

Idag när jag skulle på ett planeringsmöte med min fotograf, som aldrig dök upp.. ovanligt? Not! Men nog får jag skylla mig själv som dyker upp helt oanmäld med en påse bullar.


Men det hela resulterade i en mycket givande diskusion med Phat-Tony som oxå jobba på samma studio som min fotograf, Joacim Nywall.

Skall försöka återge delar av det vi pratade om just för att jag tycker att det var en så klockren teori!


Vi stod och diskuterade över hur korkade människor kan vara i vissa situationer och av någon anledning halkade vi in på min hobby som är eld..

Han bad mig förklara en sak som jag först inte fattade men sen när han var klar med sin teori kunde jag inte annat än att bara skratta rakt ut och instämma med att människor är dumma!


Om någon plockar fram en laddad pistol och hotar med att skjuta dig, du kommer garanterat vara livrädd!

Om ditt hus står i lågor så kommer du garanterat känna panik och rädsla.

Men, att gå framför en 2 ton, tung bil som kommer emot dig i 70kmh, är inga problem..

Hur kommer detta sig? Du vet inte vem som sitter bakom ratten, han/hon kanske sover eller är påverkad av något, i den personens händer väljer du att lägga ditt liv..


Hans lösning på detta då.. Jo, att montera eldkastare & en pistol i fronten av bilen, för vem vill gå framför en sådan bil?

Vad ville han ha sagt med detta tror ni?


Jo..


För det första: Människor korkade.

För det andra: Kliv över vägen EFTER att bilen passerat!


Jag hoppas att detta har väckt några tankar hos dig som väljer att läsa & som förstår vad han menar!


Over and out från lilla landet lagom

Presentation

Omröstning

Har du träffat han/hon med stort H i ditt liv?
 Ja!
 Nej!
 Letar fortfarande!
 Är ingen "förhållande-människa"!
 Väljer att inte svara!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards