Alla inlägg den 24 december 2008

Av Valpen - 24 december 2008 21:59

Foto: Anna Rehnberg/Scanpix

Nåddes nyligen av den tragiska nyheten att musikern Alf Robertson har avlidit! Tack vare min far som "tvingat" mig att lyssna på denna ljuvliga artist så har jag med åren lärt mig att älska hans texter. Dom flesta av hans låtar kommer vara minnen som jag och min pappa har från vår första sommarstuga i småland, där vi satt å drack öl & whiskey samt lyssnade och sjöng med i Alf Robertsons låtar sent in på nätterna.


Jag vill sjäv hylla denna musiker med hans version av nationalsången - Mitt Land!

Av Valpen - 24 december 2008 21:22

Sitter här i tystnaden och bara njuter av ensamheten och
avslutar kvällen med en gigantisk mugg med glögg.. Alkoholfri
Anser att alkohol & julafton inte hör ihop.


Men men denna julafton blev lyckad.. Lugn och skön, ingen stress.. Är riktigt nöjd med julklapparna.. Tänker inte lista dom alla men jag måste bara nämna den absoluta favoriten bland julklapparna..
Fick en antik fotoram anno 1920 som är handgraverad & handsmidd.. Foto kommer upp senare! :-)


Vill passa på å nämna att Delfinfolket har svarat men jag lägger upp det i morgon!


Till alla läsare:
En riktigt god jul.


(Denna låt får mig att gråta varje gång! Det är en av anledningarna till att jag inte är så förtjust i Julen. Lyssnar man på texten så inser man snabbt hur jävla bra vi har det!)

Presentation

Omröstning

Har du träffat han/hon med stort H i ditt liv?
 Ja!
 Nej!
 Letar fortfarande!
 Är ingen "förhållande-människa"!
 Väljer att inte svara!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards