Alla inlägg den 29 augusti 2008

Av Valpen - 29 augusti 2008 11:49

Är jublande glad idag!

Planen idag var att sova ut ordentligt men ack så jag bedrog mig.. Vaknade av att båda mina telefoner gick varma och misstänkte först att jag missat att stänga av larmet. Men nej då, det va mina släktingar som skickade sms och ringde vid 10.


Klockan 05:20 föds en välskapt liten Max till världen med en längd på 49cm och en matchvikt på 3440gr.

Ringde direkt och pratade med min syster ganska omgående när jag vaknat till liv vid 10 och började nästan att gråta av glädje. När syrran skickar en bild på detta underbara lilla liv går det inte längre att hålla tillbaka glädjetårarna. Dom bara rinner utan kontroll.

--------------------

Jag önskar dig
Av: okänd

Jag önskar dig inte guld, mitt barn
ej heller pengar och makt.

Jag önskar dig modet att vara dig själv
och stå för det du har sagt.

Jag önskar dig inte en stenfri väg,
men kraften att vägen gå.

Jag önskar dig kärlek i rikligt mått
och vänner att lita på.

--------------------

Av Valpen - 29 augusti 2008 00:39

När ensamheten kryper på och natten känns tung och jobbig så brukar jag plocka fram ett speciellt örngott. Jag har fått örngottet från en släkting i julklapp.

Jag lägger det om min favoritkudde och tänker på alla mina vänner som verkligen bryr sig om mig. Då somnar jag gott med all värme mina underbara vänner skänker mig.

Det du ska tänka på när det gäller vänner är att vårda dom som sköraste kristall.
Även om du inte hört av en vän på länge så skicka bara ett litet sms och skriv:

"Tänker på dig!"

Jag kan lova dig att din vän som läser detta och ser att det kommer från dig kommer garanterat att skina upp och kanske rent av ringa.

En dikt jag hittade på en sida om vänskap:


************************************************
RECEPT PÅ VÄNSKAP

Du tar 2 dl med vänligt bemötande
1 dl med ett stort leende
Lägg till ett fast handslag
1 dl av kärlek
En nypa sympati
4 dl av gästvänlighet

Fylllning med många leenden
tillsätt separat lite handskakning
rör i kärlek, sålla lite sympati och tillslut varsamt
Lägg till gästvänlighet, baka den i ett varmt hjärta
och servera detta ofta

Bo Grapenskog
************************************************

Vårda dina vänner, kontakta en vän som du inte hört ifrån på länge!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

Har du träffat han/hon med stort H i ditt liv?
 Ja!
 Nej!
 Letar fortfarande!
 Är ingen "förhållande-människa"!
 Väljer att inte svara!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<<
Augusti 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards