Alla inlägg den 6 september 2008

Av Valpen - 6 september 2008 00:59

Jag har insett att våra grannar i Norge gör helt underbar musik. Om inte annat så e det ju att hitta tillbaka till mina rötter, då mamma är från Norge.
Har mina favoriter sen många långa år tillbaka. Men när man minst anar det så snubblar man över ett nytt guldkorn, vilket jag nyss gjort.
Dom nya favoriterna heter The HOGGORMS. Fick en skiva i försenad födelsedagspresent av min norska moster som idag landade i brevlådan.

Här nedan e en klassisk namedrop men jag tycker verkligen att dessa band är värda att nämnas!


Gå gärna in på deras respektive hemsidor genom att klicka på bandnamnet och kolla läget! Kanske just du hittar dig ett nytt guldkorn att lyssna på. Tyvärr har inte The Hoggorms någon hemsida.


 

Mina Norska favoritgrupper:

* D.D.E - Partymusik & riktigt bra ballader. E man på lågt humör e detta bandet en garanterad höjare av humöret

* Kaizers Orchestra - Väldigt speciell musik.. Gypsy-rock som dom själva beskriver det.
* Vazelina Bilopphøggers - Renodlat humorband som sätter egna texter på redan befintliga låtar.
* Ole-Ivars - Dansbandet som inte riktigt är som vanliga dansband, Blandar seriösa låtar med rolig musik.
* The HOGGORMS - Riktigt skön rock/blues med underbara texter.





                 Ole-Ivars                                   Kaizers Orchestra

Ole-IvarsKaizers Orchestra

Vazelina BilopphøggersD.D.E
     Vazelina Bilopphøggers                                 D.D.E

Presentation

Omröstning

Har du träffat han/hon med stort H i ditt liv?
 Ja!
 Nej!
 Letar fortfarande!
 Är ingen "förhållande-människa"!
 Väljer att inte svara!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards