Direktlänk till inlägg 31 augusti 2008

Suck..

Av Valpen - 31 augusti 2008 03:56

Bilden är hämtad på Västtrafiks hemsida och är fri att använda


Fotograf: Thomas Harrysson

Ibland blir jag bara så trött på vissa människor som tror att dom e störst, bäst och vackrast.

Jag vet en bussförare som jag vid flertalet tillfällen åkt med á tjänstens vägnar. Denne bussförare tror verkligen att hans buss är hans egna lilla stat och där han är allsmäktig ledare. Han tror verkligen ont om alla människor och jag vet att denne förare har fått flera anmälningar mot sig pga hans beteende mot resenärerna.

Om en resenär vill diskutera något med denna förare och det är minsta negativt enligt honom, så blir han arg och mer eller mindre hotar med att slänga av resenären om denne inte lugnar ner sig. Han sa i natt att han kört buss i över 10 år.. Kanske då dax att byta yrke?

Föraren ifråga är alltid otrevlig mot resenärerna och eftersom att han har fått flertalet anmälningar på sig kan jag inte för mitt liv fatta hur han fortfarande kan ha kvar sin tjänst.

Jag kan på ett sätt förstå honom då fulla människor nästan alltid måste tjafsa för tjafsandets skull.. Om jag hela tiden blivit hackad på i 10 års tid hade jag nog oxå varit ganska bitter.. MEN jag hade i alla fall valt att byta till ett yrke där jag slipper vara utsatt, slipper kontakt med massa fulla människor.. Kanske rent av byta till att köra min buss dagtid.

Men men vem är jag att sitta å gnälla på hur han mot resenärerna?
Jo jag anser att det är min rätt att få gnälla på hur företaget aggerar i detta då kollektivtrafiken delvis finansieras av min skatt som jag betalar när jag jobbar.
Ska jag betala för en tjänst så ska det fanken fungera oxå. Annars är det skit samma!


Nä nu ska jag sova och sen på måndag så är det jag som ringer till Västtrafik å frågar vad dom håller på med.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Valpen - 5 september 2009 17:09

Jag vet att jag har varit slarvig med att skriva nu under sommaren! FÖRLÅT!   Meen idag när jag var å jobbade på invigningen av en skola här i Trollhättan så fick jag höra att Andra Generationen skulle spela.. Hade aldrig tidigare hört talas om dom t...

Av Valpen - 13 juli 2009 02:23

har vi i huset förutom ett störande litet moment.. Personenerna som inte vet vad ordet respekt betyder borde verkligen gå en kurs eller något.. Sällskapet i fråga har fest var och varje dag.. inte nog med det så skitar deras gäster ner utanför porten...

Av Valpen - 20 juni 2009 01:56

Jag funderar på en sak.. Eller ja, tanken har slagit mig många gånger.. Alla förväntar sig att jag ska flänga omkring å hälsa på folk runt om i landet i tid och otid..   Jag har bott där jag nu bor i snart 3 år och inte en ända släkting som besökt m...

Av Valpen - 8 juni 2009 16:35

Idag när jag skulle på ett planeringsmöte med min fotograf, som aldrig dök upp.. ovanligt? Not! Men nog får jag skylla mig själv som dyker upp helt oanmäld med en påse bullar. Men det hela resulterade i en mycket givande diskusion med Phat-Tony som o...

Av Valpen - 22 maj 2009 01:27

Om ni nån gång funderat hur olika samfund & liknande ser på just meningen Shit Happens så kommer här en rätt kul lista!   Taoism: Shit happens. Confucianism: Confucius say, "Shit happens."Buddhism: If shit happens, it isn't really shit.Zen Buddh...

Presentation

Omröstning

Har du träffat han/hon med stort H i ditt liv?
 Ja!
 Nej!
 Letar fortfarande!
 Är ingen "förhållande-människa"!
 Väljer att inte svara!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<<
Augusti 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards