Direktlänk till inlägg 1 december 2008

Porrindustrins vara eller icke vara?!

Av Valpen - 1 december 2008 23:18

En sak jag inte riktigt kan förstå är det här med porr..
Bara för att man som kille förespråkar det så är det kvinnoförnedrande å det ena med det sjunde.. Men om en tjej säger att hon gillar att titta på porr då är det helt plötsligt okej.. WHY?

Jag kan hålla med om att viss porr är kvinnoförnedrande och att vissa av tjejerna har tvingats till det! Men det finns faktiskt porr som är bra och där tjejerna frivilligt ställer upp.

99% av mina kvinnliga bekanta & vänner äger sexleksaker..
Sexleksakerna tillverkas inom porrindustrin.. Då undrar ju jag i mitt stilla
sinne hur en tjej som är motståndare till porrindustrin, går till väga för att
inhandla sina sexleksaker!? Lite motsägelsefullt att indirekt stödja den men
sammtidigt motarbeta den.. Eller?


-:REKLAM:- 

Strand Comics

FairLane TattooProtat

 
 
Tinizen

Tinizen

2 december 2008 00:03

Porrens väg äro mysteriska...

Kvinnans väg till porren äro inte å kommer aldig å bli förstårlig för någonn levande varelse... ;P

http://Thatinizz.blogg.se

 
lollo

lollo

2 december 2008 02:14

hejsan ville bara säga att du är mkt duktig på att skriva..att uttrycka dej ,,,stå på dej..du verkar vara en cool snubbe ha det så bra..

http://lollos-viktkamp

 
Ingen bild

Bucka

18 december 2008 21:43

Porr är aldrig bra, även om kvinnan är med på det så att säga. Nästan all porr är av män för män och skapar en bild av sexualitet där kvinnan är underställd mannen. Det finns inget att diskutera om det, så är det.

 
Ingen bild

Nilla

27 december 2008 12:06

Enligt undersökningar har en överväldigande majoritet av de tjejer som prostituerar sig varit utsatt för sexuella övergrepp i unga år...
Fri vilja? I don't think so.

 
Ingen bild

Valpen

27 december 2008 18:57

Bucka:
Jag håller inte med dig till fullo där!

Nilla:
Ja visst e det så! Men sen finns det faktiskt filmer där tjejerna ställer upp frivilligt. Men jag e böjd att hålla med dig om att det e förjävligt!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Valpen - 5 september 2009 17:09

Jag vet att jag har varit slarvig med att skriva nu under sommaren! FÖRLÅT!   Meen idag när jag var å jobbade på invigningen av en skola här i Trollhättan så fick jag höra att Andra Generationen skulle spela.. Hade aldrig tidigare hört talas om dom t...

Av Valpen - 13 juli 2009 02:23

har vi i huset förutom ett störande litet moment.. Personenerna som inte vet vad ordet respekt betyder borde verkligen gå en kurs eller något.. Sällskapet i fråga har fest var och varje dag.. inte nog med det så skitar deras gäster ner utanför porten...

Av Valpen - 20 juni 2009 01:56

Jag funderar på en sak.. Eller ja, tanken har slagit mig många gånger.. Alla förväntar sig att jag ska flänga omkring å hälsa på folk runt om i landet i tid och otid..   Jag har bott där jag nu bor i snart 3 år och inte en ända släkting som besökt m...

Av Valpen - 8 juni 2009 16:35

Idag när jag skulle på ett planeringsmöte med min fotograf, som aldrig dök upp.. ovanligt? Not! Men nog får jag skylla mig själv som dyker upp helt oanmäld med en påse bullar. Men det hela resulterade i en mycket givande diskusion med Phat-Tony som o...

Av Valpen - 22 maj 2009 01:27

Om ni nån gång funderat hur olika samfund & liknande ser på just meningen Shit Happens så kommer här en rätt kul lista!   Taoism: Shit happens. Confucianism: Confucius say, "Shit happens."Buddhism: If shit happens, it isn't really shit.Zen Buddh...

Presentation

Omröstning

Har du träffat han/hon med stort H i ditt liv?
 Ja!
 Nej!
 Letar fortfarande!
 Är ingen "förhållande-människa"!
 Väljer att inte svara!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards