Alla inlägg den 22 februari 2009

Av Valpen - 22 februari 2009 14:25

Hittade denna lista hos Truddelutt.


Regler:

Varje svar måste börja med första bokstaven i ditt namn!

Alla svar måste vara riktiga, hitta inte på ord eller ljug!

Om personen som gjorde innan dig har ett namn som börjar med samma bokstav som ditt får du inte ge samma svar som han/hon gjort.

Du får heller inte skriva samma svar två gånger eller skriva ditt eget namn som svar(undantag första frågan så klart!)

Lycka till!


1. Vad heter du? André

2. Ett ord på fyra bokstäver: Agas

3. Flicknamn: Anette

4. Pojknamn: Anton

5. Yrke: Avdelningschef

6. Färg: Aprikos

7. Klädesplagg: Annorack

8. Mat: Aladåb
9. Sak i badrummet: AXE

10. Plats/stad: Ale Torg

11. En orsak att vara sen: Aggritioner

12. Något man skriker: AaaaaaaAaa!!!!

13. Film: Abba the musical

14. Något man dricker: Absinth

15. Band: A-Teens

16. Djur: Anaconda

17. Gatunamn: Atterbomsvägen

18. Bil: Audi

19. Sång: A life without you.

20. Aktivitet med mer än en deltagare: Agillity

Av Valpen - 22 februari 2009 13:34

Hade en ganska givande diskusion med en bekant till mig i fredags om hur bra man har det i svenska fängelser.. Man har det allt för bra. Med tanke på att jag sett både insidan och utsidan så kan jag uttala mig om saken.. Svenska fängelser är ju för fanken rena semestern.. Jag kan bara tala för mig själv men när jag satt min tid så va det ju rena rama vuxen kollot.. Jag tänker inte klaga för jag hade det bra MEN fortfarande så är det alldeles för slappt.. Jag tycker att man borde vara hårdare med straffsatserna samt att fängelset inte ska vara nån jävla semester.

Här ska ni få en lista på vad jag kunde göra för att få tiden att gå när jag inte jobbade i ladugården som "bonde"!


Pingis
Biljard
Gym
Fiska
- Utrustning fanns att låna om man inte hade egen
Bada - En å gick rakt igenom anstaltsområdet
Bastu

Yoga - En av vakterna var utbildad yogainstruktör

Minigolf - 12 banor fanns

Fotboll
Löpning

Grilla - 2 grillar stod uppställda nere på bryggan till vårat förfogande
Innebandy
Sola


Va det synd om mig? *skrattar*


Till det hela hör att jag satt på en öppen anstalt.. dvs inga staket.. Eget rum som jag hade nyckel till.. Vad det gäller maten vi fick så kan jag avslöja att jag inte ens äter så bra mat hemma idag.. Köket sköttes av interner som jobbade som kockar på utsidan.. Jag vet att en av dom drev flera välbesökta resturanger samt att det var MINST 2 pizzabagare så maten var av absoluta topklass.


Nej.. Hårdare klimat i dom Svenska fängelsena!

Presentation

Omröstning

Har du träffat han/hon med stort H i ditt liv?
 Ja!
 Nej!
 Letar fortfarande!
 Är ingen "förhållande-människa"!
 Väljer att inte svara!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards