Direktlänk till inlägg 1 november 2008

Ta ansvar för vad som händer

Av Valpen - 1 november 2008 15:09

Jobbar extra som bussvärd för västtrafik på helgerna. Vilket går ut på att se till att folk inte super eller bråkar på bussarna. Men igår hände något som fick mig att tappa hakan av förvåning. Vi åkte med sista turen i Uddevalla och när vi kom till vändplatsen för att bege oss nerr till stan igen så tokdör bussen.. Okej.. motorhaveri å det är 4 minus ute samt 30 minuter kvar tills min sista buss hem till Trollhättan avgår.


Föraren ringer jouren som frågar en massa om bussen och föraren säger att det är fullt med soppa i tanken och allt annat funkar som det ska.. Efter mycket om och men kommer jourkillen.

Han kliver in i bussen och börjar felsöka direkt. Han slår på tändningen och guess what?! Soppatanken va snustorr.

Då utspelar sig följande konversation i bilen mellan föraren och jourkillen medans vi åker ner till busstationen.

Jourkillen: Men snälla du, jag frågade ju om det va soppatorsk och du svarade att inte så var fallet. Tanken är ju tom!
Föraren: Jag är ingen jävla tekniker!

Jourkillen: Man behöver inte vara tekniker för att titta på soppamätaren.
Föraren: Jag är ju bara bussförare. Det är gamla bussar!
Jourkillen: Åldern på bussen har inget med soppan att göra.
Föraren: Det var många som skulle åka med, jag han inte kolla.

Jourkillen: Menar du på fullaste allvar att du inte hade tid att kolla soppamätaren på 4 timmar?
Föraren: Om jag hämtar ut en buss i garaget så förutsätter jag att den har full tank.
Jourkillen: Tanken har aldrig slagit dig att bussar som är ute i trafik kan gå sönder och just din buss har fått gå som extrabuss hela dagen & natten?
Föraren: Ja men då får dom väl tanka upp bussen.
Jourkillen: Du är medveten om att det ligger på ditt ansvar att kolla sådant INNAN du lämnar garaget?!

Föraren: Som jag sa jag är ingen tekniker!
Jorkillen: Så du menar att du aldig kollar soppanålen på din privata bil?
Föraren: Jo självklart, det är ju inte samma sak!


Jag och min kollega satt i baksätet och fick mer än en gång bita oss hårt i tungan för att inte brista ut i ett asgarv. Varken hon eller jag har körkort men det säger väl sig självt att man alltid kollar hur mycket soppa som finns i tanken? Ja vi övriga i bilen tyckte att det var en självklarhet men dock inte föraren.


Ska jobba i natt igen.. Undrar vad som händer då!

 
 
Ingen bild

Evil

1 november 2008 23:56

hahhahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha

 
Alex

Alex

1 november 2008 23:58

Som före detta pendlare vet jag att det finns gott om förare som kanske inte skulle få lov att vistas på vägarna...
Kom du hem ordentligt?

http://www.j-web.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Valpen - 5 september 2009 17:09

Jag vet att jag har varit slarvig med att skriva nu under sommaren! FÖRLÅT!   Meen idag när jag var å jobbade på invigningen av en skola här i Trollhättan så fick jag höra att Andra Generationen skulle spela.. Hade aldrig tidigare hört talas om dom t...

Av Valpen - 13 juli 2009 02:23

har vi i huset förutom ett störande litet moment.. Personenerna som inte vet vad ordet respekt betyder borde verkligen gå en kurs eller något.. Sällskapet i fråga har fest var och varje dag.. inte nog med det så skitar deras gäster ner utanför porten...

Av Valpen - 20 juni 2009 01:56

Jag funderar på en sak.. Eller ja, tanken har slagit mig många gånger.. Alla förväntar sig att jag ska flänga omkring å hälsa på folk runt om i landet i tid och otid..   Jag har bott där jag nu bor i snart 3 år och inte en ända släkting som besökt m...

Av Valpen - 8 juni 2009 16:35

Idag när jag skulle på ett planeringsmöte med min fotograf, som aldrig dök upp.. ovanligt? Not! Men nog får jag skylla mig själv som dyker upp helt oanmäld med en påse bullar. Men det hela resulterade i en mycket givande diskusion med Phat-Tony som o...

Av Valpen - 22 maj 2009 01:27

Om ni nån gång funderat hur olika samfund & liknande ser på just meningen Shit Happens så kommer här en rätt kul lista!   Taoism: Shit happens. Confucianism: Confucius say, "Shit happens."Buddhism: If shit happens, it isn't really shit.Zen Buddh...

Presentation

Omröstning

Har du träffat han/hon med stort H i ditt liv?
 Ja!
 Nej!
 Letar fortfarande!
 Är ingen "förhållande-människa"!
 Väljer att inte svara!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards