Direktlänk till inlägg 24 november 2008

Arbetsförmedlingen = Skämt

Av Valpen - 24 november 2008 17:54

(Bilden är fri att användas)
(Vill du att Kalle ska pissa på något? Kontakta mig så ordnar jag det!)


Nu är jag riktigt förbannad. Var på arbetsförnedringen förra veckan och jag vet att det bara är en jävla lyckoförmedling, dom inger massa falska förhoppningar om jobb och utbildningar. Vad händer sedan? Inte ett skit. Min handläggare på AF är bra för han var i alla fall ärlig mot mig och gjorde klart för mig att vill jag ha jobb så är det upp till mig. Vilket iofs är sant MEN idag när man ber om hjälp att dom bara ska kolla över ett par saker så blir man behandlad som mindre vetande och deras sätt att behandla folk som om dom vore mindre värda köper jag inte. Nej, nu är jag inskriven där enbart för att jag måste. I övrigt skiter jag fullständigt i dom.


Vill jag bli förnedrad så är det bara att jag knallar in på Djurgårdens läktare i mina AIK-kläder under ett derby! Blir mer än gärna förnedrad av en bunt neandertalare än av folk som ska finnas där för att hjälpa till!


Så nu har jag utnyttjat Arbetsförnedringen genom att skrivit ut min CV i 20 exemplar vilket resulterade i 60st A4. *Mouhahaha* Samt att ska jag ha fler ex av mitt CV så skriver jag självklart ut det hos AF. Det kostar inte dom många ören men måga beckar små. Jag rekomenderar att ni alla som ska skriva ut viktiga papper och annat att gå dit och utnyttja dom små asen till fullo! Varför slösa på papper och bläck/laser när nån annan kan stå för det?

MEN tack vare denna händelse hittade jag mitt jävlaranamma igen vilket resulterade i att jag gjorde en räd på stan och spred ut min CV till alla tänkbara företag. Även om jag vet att dom kanske inte behöver folk just nu så om inte annat i framtiden.


-:REKLAM:-

FairlaneProtat

 
 
Truddelutt håller med

Truddelutt håller med

24 november 2008 22:42

Måste bara säga att jag håller med dig helt och fullt ang Arbetsförmedlingen (undrar inte du oxå varför dom fortfarande heter så???)! Så fort man visar sig där så blir man behandlad som en arbetsskygg människa som dessutom är mindre vetande (som du skrev). Och frågar man något så veeeet dom inte. Suck! Är så TRÖTT på denna Kontrollmyndighet!
Ps. Fiffigt att skriva ut alla papper hos dom :).

http://truddelutt.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Valpen - 5 september 2009 17:09

Jag vet att jag har varit slarvig med att skriva nu under sommaren! FÖRLÅT!   Meen idag när jag var å jobbade på invigningen av en skola här i Trollhättan så fick jag höra att Andra Generationen skulle spela.. Hade aldrig tidigare hört talas om dom t...

Av Valpen - 13 juli 2009 02:23

har vi i huset förutom ett störande litet moment.. Personenerna som inte vet vad ordet respekt betyder borde verkligen gå en kurs eller något.. Sällskapet i fråga har fest var och varje dag.. inte nog med det så skitar deras gäster ner utanför porten...

Av Valpen - 20 juni 2009 01:56

Jag funderar på en sak.. Eller ja, tanken har slagit mig många gånger.. Alla förväntar sig att jag ska flänga omkring å hälsa på folk runt om i landet i tid och otid..   Jag har bott där jag nu bor i snart 3 år och inte en ända släkting som besökt m...

Av Valpen - 8 juni 2009 16:35

Idag när jag skulle på ett planeringsmöte med min fotograf, som aldrig dök upp.. ovanligt? Not! Men nog får jag skylla mig själv som dyker upp helt oanmäld med en påse bullar. Men det hela resulterade i en mycket givande diskusion med Phat-Tony som o...

Av Valpen - 22 maj 2009 01:27

Om ni nån gång funderat hur olika samfund & liknande ser på just meningen Shit Happens så kommer här en rätt kul lista!   Taoism: Shit happens. Confucianism: Confucius say, "Shit happens."Buddhism: If shit happens, it isn't really shit.Zen Buddh...

Presentation

Omröstning

Har du träffat han/hon med stort H i ditt liv?
 Ja!
 Nej!
 Letar fortfarande!
 Är ingen "förhållande-människa"!
 Väljer att inte svara!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards